Teknoloji

Çanakkale üreticileri ile dünya pazarları arasında gastronomi köprüsü kuruldu

Ülkemizin gıda ihracatı her geçen gün artarken, yerli üretimin toplam içindeki payının düşük olması, yeni nesil gıda teknolojisi şirketlerini harekete geçirdi. Bu tabloyu tersine çevirmeyi hedefleyen gıda teknolojileri platformu Çiftçi Gurme, Ar-Ge çalışmalarının yanı sıra stratejik işbirliklerine de imza atarak yerli üreticiler ile küresel pazarlar arasında gastronomi köprüsü kuruyor.

Ülkemizin gıda ihracatı her geçen gün artmaktadır. Türkiye Gıda ve İçecek Sanayii Dernekleri Federasyonu’nun açıkladığı son veriler, Türkiye’nin 2022 yılının ilk 8 ayında tarım, gıda ve içecek sektörü ihracatının geçen yılın aynı dönemine göre %18,4 artarak 15,8 milyar dolara ulaştığını gösteriyor. . Ülkemizin gıda ihracatında rekorlar kırmasına rağmen yerli üretim kapasitesinin sadece %10’unu ihraç etmesi yeni nesil gıda teknolojisi firmalarını harekete geçiriyor. Mevcut tabloyu tersine çevirmeyi hedefleyen gıda teknolojileri platformu Çiftçi Gurme, ülkemizdeki tarım ürünlerinin toplam ihracat içindeki payını paylaşıyor. Ar-Ge çalışmalarının yanı sıra sahibi veya yöneticisi olduğu çiftlik, bahçe ve tarlalarda üretilen ürün miktarının katma değerli işlere dönüştürülmesi ve küresel pazarlara ulaştırılması amacıyla ekosistemi iyileştirecek stratejik işbirlikleri yürütmektedir.

Çiftçi Gurme Kurucu Ortaklarından Ozan İnan, seçkin kooperatifleri ve küçük ölçekli üreticileri pazara dahil ettiklerini belirterek, tarım teknolojisi ile gıda sektörünü birleştirerek katma değeri yüksek gastronomik ürünlerin üretimini artırmayı hedefliyor. kontrollü bir şekilde ihracatta gıdanın payını artırmak: Terk edilmiş topraklarda yetişen en uygun sebze, meyve, et ve süt ürünlerini keşfetmek, fark edilmeyen lezzetleri bulup tüketiciye ulaştırmak için teknolojiyi avantaja dönüştürüyoruz. Çanakkale başta olmak üzere sahiplenme ve yönetme hakkına sahip olduğumuz çiftliklerde, bahçelerde ve tarlalarda tarımı teknoloji ile bütünleştiren platformumuz ile en özel çalışmaları hem yerel hem de küresel pazarlara sunuyoruz. Bu kapsamda Ar-Ge faaliyetlerimizi sürdürmenin yanı sıra stratejik işbirlikleri yaparak departmanda rekabet avantajı sağlamanın yanı sıra üretimden lojistiğe tüm aşamalarda ağları güçlendirerek tarımda sürdürülebilirliği destekliyoruz.”

Üreticiler ve küresel pazarlar arasında bir gastronomi köprüsü kurun

Yaptıkları işbirlikleri sayesinde çiftçilerin değer zincirine entegrasyonunu sağladıklarını söyleyen Çiftçi Gurme Kurucu Ortaklarından Ozan İnan, yaptıkları anlaşmaya ilişkin şu bilgileri paylaştı: . Küresel pazarlara kapı açmalarını sağlayan, yerleşik standartlarla sürdürülebilir bir gastronomi köprüsü kuruyoruz. Bu kapsamda Çanakkale Bayramiç Mübadele Kooperatifi ve reçete yazma konusunda bölgemizin yeni nesil şeflerinden Artizan Vera ile yaptığımız iş ortaklıkları ile ekosistemimizi güçlendiriyoruz. Çanakkale Bayramiç Takas Kooperatifi ile ortak finansman modellerimiz sayesinde ölçek ekonomisi ve doğrudan planlı üretim sağlıyoruz. Artizan Vera ile dünya markaları yaratabilecek ve yeni ticari ilişkiler oluşturabilecek reçeteler elde ediyoruz. Tüm bu çalışmalarımızla, verimli topraklarımızda yetişen kaliteli tarımsal tatları yeni pazarlara ulaştırırken, yerel üreticilerin iş süreçlerini standardize ederek büyümelerine yardımcı oluyoruz” dedi.

“Üretim hattımızı kadınlara ayırıyoruz”

Değer analizinden üretim faaliyetlerine ve katma değeri yüksek ürünlerin pazara sunulmasına kadar tüm sürecin daha doğru ve etkin yönetildiğini belirten Şef Vera Didem Piyan, “Öğrenmenin ve gelişimin sürekliliğine inanıyoruz. Bu nedenle kadınların ekonomik tabloda hak ettikleri yeri henüz bulamadıklarını görüyor ve üretim hattımızı kadınlara ayırıyoruz. Bu topraklardan elde ettiğimiz kazancı pozitif ayrımcılık yaparak ve satılan her üründen belli bir yüzde alarak ülkemizin geleceği olan kız çocuklarına eğitim desteği olarak fonluyoruz.”

Tarımsal arzın devamlılığını sağlarlar.

Çanakkale Bayramiç Borsası Kooperatif Lideri Coşkun Yılmaz, “Son dönemde gübre ve üretim maliyetlerinin artması, satış zincirlerinde karların dağılması ve yeni pazarlara ulaşmada yaşanan zorluklar tarımsal verimliliğin düşmesine neden oluyor. Küçük üreticiyi hem ekonomik hem de ekonomik olarak destekliyoruz. bilgi birikimi ve deneyim ile finansal olarak üretimde verimliliği artırıyoruz.” terimleri kullandı.

Gelecek yıl küresel pazarlara odaklanacaklar

Gelecekte teknoloji ve Ar-Ge çalışmalarına ağırlık vererek, küresel pazarlarda tarım ve gıda sektörünün yerel lezzetlerine göre konumlanan lider bir marka olmayı hedeflediklerini belirten Çiftçi Gurme Yönetici Ortağı Orçun Özalp, 2023 planları hakkında şu bilgileri paylaştı: “Önümüzdeki yıl yurt dışı satış kanallarına daha fazla ağırlık vereceğiz. düşünürüz. Bu kapsamda platformumuzu gıda üretimini, işlenmesini ve gıda perakendeciliğini uçtan uca yönetebileceğimiz şekilde geliştireceğiz. Tarım 4.0 alanında öne çıkan foodtech alanında verileri temiz tarımda işleyip geliştirerek örnek teşkil edeceğiz. Permakültürel tarımda ve gastronomik ürünlerle küresel rekabette ülkemize ödüller kazandırmak için çalışmalarımızı hızlandıracağız.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu